enmorsatill.blogg.se

Föräldraledig i Stockholm - vad funkar och vad funkar inte?

Välkommen!

Kategori: Allmänt

Den 22 mars är nedkomsten satt till mitt och min sambos första barn. Jag tjuvstartar bloggen nu för att bli lite varm i kläderna inför vad som komma skall. Hur ofta och hur långa inläggen kommer att bli framöver har jag ingen aning om.
 
Mitt syfte med detta bloggprojekt är att - genom mig själv och andra - tipsa om nyttiga erfarenheter kring föräldralivet i framför allt Stockholm. Vad gör man som föräldraledig den första tiden? Hur många procent av sin vakna tid kommer att gå åt till att amma? När kan man göra det första kafébesöket? Hur lång promenad kan man ta innan första blöjbytet? Hur varmt ska man ha det i vagnen? Hur svårt/lätt är det att åka tunnelbana med en bebis? Ja, det är några av de frågor som poppar upp i huvudet som hastigast. Min tanke är att bloggen ska fungera som en slags konsumentupplysare för fler i samma sits. Får se om jag lyckas.

Jag återkommer till vem jag är - och snart, snart, vet jag förhoppningsvis vem individen i magen är...

/Alexandra
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: