enmorsatill.blogg.se

Föräldraledig i Stockholm - vad funkar och vad funkar inte?

Babysitter-räddaren

Kategori: Allmänt

I går fyllde Selma 4 veckor.
Dagarna flyter på och jag känner mig allt säkrare i mammarollen. Sömnbristen, att aldrig få sova en hel natt, är väl kanske det som är "jobbigast" med den här tillvaron. Men det är uthärdligt ändå och Selma sover oftast bra mellan amningarna (som sker typ var tredje timma, dygnet runt...)
Jag har ju ingen erfarenhet av tidigare barn men jag tror att Selma är en ganska social bebis ändå (kaske mer än genomsnittet?). Hon gillar INTE att bli lämnad själv i vagnen eller i sängen (varken när hon sover eller är vaken) så hon får hänga med dit jag går.  Är jag i köket har jag lagt henne på en filt på golvet och när hon ska sova har jag försökt vagga henne till söms i knät.
Häromdagen testade jag att sätta henne i en babysitter. Kanske är hon fortfarande lite för liten för en sådan men om man viker en filt och lägger under rumpan kommer hon upp lite och får en bättre hållning.
Detta blev en omedelbar succé!
Numera trivs hon riktigt bra på "egen hand" och jag kan tex äta långa efterlängtade frukostar :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: